Kankervoorbij

maandag, december 05, 2005

Meditatie tegen kanker

‘Ontspan je.
Ontspan je lichaam.
Concentreer je op je ademhaling, waarbij je IN zegt als je inademt en UIT als je uitademt.
Het geeft een enorme kracht en het is heel heilzaam als je je kunt ontspannen in het aangezicht van het gevaar.
Ontspan je nog wat meer, een diepe ontspanning.
Denk heel rustig aan kanker, heel kalm, en concentreer je op het feit dat een kankercel een zwakke, verwarde, vervormde cel is. En omdat er energie voor nodig is om je geloof in die richting te dwingen, maak je een vuist en denk je aan kanker als een zwakke ziekte die samengesteld is uit even zwakke, vervormde cellen. Daarna ontspan je je vuist weer.

Denk nu aan de witte bloedlichaampjes in je lichaam. Die vertegenwoordigen jezelf – en denk aan hoe die bloedlichaampjes aan het werk gaan en het karwei opknappen. Zoals een golf doet wat hij moet doen, namelijk datgene wat hij al miljoenen jaren lang doet, zo doen je witte bloedlichaampjes wat ze behoren te doen, een activiteit die als het ware voorgeprogrammeerd is om te doen. Je moet hen energie geven, dus haal je hen voor de geest terwijl ze in je lichaam rondgaan en het verzorgen. Wees je dat bewust.
Als ze kankercellen opmerken, dan vernietigen ze die. Dat is gemakkelijk voor hen, want daar zijn ze voor gemaakt, en op dit moment maak je een vuist en geef je hen er de energie voor.
Dat hebben ze nodig, en die geef je dus zodat ze kunnen doen wat ze moeten doen. Je moet hen alleen goede energie geven. Denk aan die witte bloedlichaampjes, zoals ze daar heel energiek en heel bekwaam hun werk aan het doen zijn en laat dan je vuist weer los.

Denk nu aan je leven en hoe het de kant op gaat die jij wilt. Haal je gewoon dat beeld voor de geest en zie het heelal dat je daarbij helpt, dat je helpt te leven. Je hoeft niet uit te zoeken hoe. Jij doet wat je logisch voorkomt en je stelt je daarbij open voor hulp. De golf gaat niet zitten nadenken over hoe het verder moet. Jij hoeft de richting waarin je leven gaat niet uit te zoeken. Je doet datgene dat je kunt bevatten en je stelt je open voor hulp. Het heelal wil dat je gezond en gelukkig bent. Je stelt je open voor hulp, en dan zal die ook komen.Da is iets wat je moet leren. En dat gebeurt alleen maar door je open te stellen voor steun, er om te vragen en er op te wachten terwijl je zelf gewoon doet wat je kunt.’


Lees meer op www.kankervoorbij.com.

2 Comments:

  • Meditatie schijnt veel ziektebeelden te kunnen oplossen.

    By Anonymous Anoniem, at zondag, december 30, 2007  

  • Dag Froukje,

    Je blog over het oplossen van ziektebeelden via meditatie dateert van december 2007, de tijd waarin ik mijn chemokuren had voor de borstkanker die in mijn linkerborst gevonden was. Daarvoor had ik al een borstamputatie ondergaan, bestralingen en vervolgens chemokuren; het zwaarste pakketje. Naast deze medische weg ben ik gaan onderzoeken wat ik zelf doen kon om te helen. Ook ik heb de weg van de meditatie gevonden om mijn immuunsysteem 'aan'te zetten en kankercellen weg te halen en het is mijn overtuiging dat dit werkt. Het is alleen zo dat ik nog niet helemaal 'schoon'ben en ben op zoek naar mensen met gelijke ervaringen ter uitwisseling en lering. Verder ben ik doende een boek te schrijven over mijn ervaringen en mijn leven tijdens deze ziekteperiode. Ik heb geen idee waar je woont, maar mocht je belangstelling hebben, dan zou ik je graag eens spreken.
    Yvon Roelofs, (nu)50 jaar, wonend in Arnhem

    By Anonymous Anoniem, at vrijdag, november 19, 2010  

Een reactie posten

<< Home